
Historie a provoz lokomotivy 423.0145
1937 - Vyrobila továrna Českomoravská - Kolben - Daněk akciová společnost,
Praha VIII, pod továrním číslem 1719 spolu s kotlem t.č. 15813
21.06.1937 - Zkouška kotle vodním tlakem na 18 Atm
Červenec 1948 - Vedena dle dostupné provozní knihy ve výtopně Cheb, voz.st. Bělá nad Radbuzou
Říjen 1949 - Výtopna Cheb, voz.st. Karlovy Vary
05.05.1950 - Předána do výtopny České Budějovice
Květen 1953 - Evidována v lokomotivním depu Česká Třebová
11.07.1957 - Eviduje ji lokomotivní depo Kolín
09.02.1960 - Dosazen nový skříňový kotel s ocelovým topeništěm, provedena rekonstrukce - dosazen přehřívač v dílnách Louny
28.02.1966 – V dílně pro opravu vozidel v České Lípě dosazena dyšna Giesel
18.02.1977 - Odročovací prohlídka kotle
17.02.1978 - Kotlově propadá
01.06.1978 - Podle rozkazu FMD č. 25650/77-12 kotel navržen na zrušení
25.03.1982 - Fotografována v České Třebové v souboru vozidel pro uvažovaný železniční skanzen
1982 - Převezena do vozební stanice Mladá Boleslav jejím nastávajícím opatrovníkem zdejší ZO ČSVT
02.11.1994 - Po zanikající ZO ČSTV převzata do péče Mladoboleslavským železničním spolkem
Srpen 2002 - Evidována ve výtopně Jaroměř
Červenec 2004 až duben 2006 - Oprava lokomotivy ve výtopně Jaroměř
28.4.2006 - První zatopení po 26 letech
17.5.2006 - Zkušební jízda na trati Jaroměř - Dvůr Králové nad Labem
20.5.2006 - První veřejná jízda na trati Jaroměř - Náchod - Hronov