Deník ze stavby modelu

21.9.2008

Začátek stavby modelu. Slepení kapoty a přilepení kotle.

12.10.2008

Lepení přední části kotle, víka kotle a uhláku. Víko jsem vysoustružil z dubového dřeva a vlepil do kotle.

14.10.2008

Vystužení bočnic kapoty epoxidovou pryskyřicí a balsou.

24.10.2008

Celá kapota lokomotivy je vylita epoxidovou pryskyřicí a vystužena balsou. Skelet je nyní dostatečně tuhý a lze na něj dolepovat detaily.

25.10.2008

Začala výroba komínu a krytu na parojem a písečník.

28.10.2008

Přilepení komínu a krytu parojemu na lokomotivu.

Zkouška různých postupů pro znázornění nýtů.

První nástřik modelu základní barvou.

Tmelení modelu.

29.10.2008

Broušení modelu a další nástřik nitrobarvou.

10.11.2008

Celý týden se pokuším vytvořit atrapy nýtů na lokomotivě. Je jich nepočítaně a jde to dost pomalu, navíc ne každý se povede, tak asi bude nutné ty špatné přebrousit a vytvořit znovu.

18.11.2008

Nástřik lokomotivy černou barvou.

Květen, červen 2009

Pokus o výrobu kol. Hledání vhodné technologie. Až bude problém vyřešen, vložím do fotogalerie fotky.

24.6.2009

Konečně se dostavil úspěch a prototyp kola je vyroben.

7.7.2009

Průběžná výroba kol, jde to dost pomalu, už jich mám 5.

14.7.2009

Konečně jsem dodělal všechna kola. Nyní začnou práce na podvozku.

20.7.2009

Práce na podvozku úspěšně pokračují.

21.8.2009

Podvozek je z velké části hotový. Zkušebně jsem osadil kola a motor a podnikl první zkušební jízdu. Jezdí dobře.

21.10.2009

Práce na podvozku pokračují pomalu, průběžně jsem udělal sběrače proudu a chystám se na rozvody.

6.12.2009

Postupně vyrábím rozvody. Jednotlivé díly už mám hotové, zbývá je smontovat.

20.1.2010

Rozvody jsou už jakž takž hotové.

Pokračuji výrobou nárazníků a spřáhel a jejich montáž na přední a zadní čelo lokomotivy.

24.1.2010

Stříkání podvozku černou barvou.

2.2.2010

Konečně je podvozek zkompletován a proběhly první zkušební jízdy. Jezdí dobře, teflonová ložiska výrazně přispívají k tichosti jízdy, ale v zatáčkách občas vykolejují běhouny. Musím je trochu zatížit, nebo možná líp nějakou pružinkou přitlačit ke kolejím. Rovněž přes vyhybky občas běhouny vykolejí.

1.6.2010

Pokračuji na dělání detailů na kapotě. Už mám hotový kompresor a dělám trubky s rozvody páry.

6.6.20100

Práce na detailech jde pomalu. Je jich moc a je s nimi piplačka. Ale úspěšně na nich pokračuji.